Withlocals Live: Online ervaringen met lokale gidsen wereldwijd

Withlocals lanceert een nieuw initiatief met unieke, online ervaringen om vanuit huis de wereld te beleven

Vandaag zet Withlocals de grootste stap in haar zesjarig bestaan door in aanvulling op offline ervaringen voor reizigers ook online ervaringen te bieden met de lancering van Withlocals LIVE. Het doel van dit platform is om mensen over de hele wereld samen te brengen op basis van hun interesses en passies. Hiermee maken we thuis blijven zo leuk mogelijk door in contact te komen met de wereld om je heen. Withlocals LIVE gaat van start met 35 online ervaringen die worden aangeboden door tien gidsen in tien verschillende steden. In de komende dagen zullen meer en meer ervaringen beschikbaar komen vanuit zo’n twaalf landen wereldwijd.

Withlocals heeft als missie om mensen met culturen te verbinden. Nu zowel reizigers als gidsen hard getroffen zijn door de impact van de corona-uitbraak is dit het uitgelezen moment voor Withlocals om in actie te komen. Voor iedereen die dit jaar een droomvakantie had gepland. Voor alle lokale gidsen die hun inkomen volledig weg zien vallen. En voor iedereen die op dit moment thuis zit.

“Voor Withlocals staat reizen altijd centraal - elkaar ontmoeten in een nieuwe stad en deze samen verkennen”, zegt Matthijs Keij, CEO van Withlocals. “Vandaag lanceren we Withlocals LIVE. Wij zijn als bedrijf inderdaad hard getroffen, maar onze community heeft een veel grotere klap te verwerken. Juist nu willen wij er voor hen zijn om mensen en culturen te blijven verbinden. Stel je voor, met je hele gezin of vriendengroep, iedereen thuis in zijn of haar eigen keuken, klaar om te koken. En in een andere hoek van de wereld - in Bangkok, Rome of Buenos Aires, staan onze lokale gidsen klaar voor jou om hun recept te delen, met lokale tips, terwijl zij tussendoor antwoord geven op al jullie vragen. Je ontmoet elkaar als vreemden en neemt afscheid als vrienden.”

Withlocals heeft in haar bestaan al 500.000 reizigers een stad laten ervaren met een lokale gids. Met dezelfde benadering zoekt het bedrijf oplossingen voor de huidige situatie om op die manier de gidsen een inkomen te laten verdienen door het delen van hun passie. In nauw overleg met deze gidsen zijn speciale ervaringen ontworpen waarbij iedereen vanuit huis op een interactieve manier een bezoek kan brengen aan een andere stad.

De eerste reacties zijn overweldigend positief. Dit is een beoordeling van een van de Withlocals klanten die een online kookworkshop bijwoonde met Nico, een lokale gids uit Rome.

“Mijn vrouw, mijn dochter van acht en ikzelf hebben gisteren een kookworkshop gedaan en het was fantastisch. De lokale gids was geweldig! Hij betrok ons in de presentatie, bereidde een overheerlijke pasta en maakte het makkelijk om de online ervaring te volgen. Hij was heel charismatisch en grappig. Wij waren zo enthousiast dat we in de toekomst graag samen met hem Rome gaan verkennen. Ik ben heel blij dat we dit geprobeerd hebben, het was een groot succes en we hebben ervan genoten!”

Voorbeelden van online experiences zijn pasta kookworkshops in Rome, het ontdekken van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog via een gids die live met de auto door Berlijn rijdt en een schattenjacht die kinderen thuis kunnen doen. De belangrijkste elementen in iedere ervaring zijn het gevoel dat je het samen beleefd hebt, dat je iets nieuws hebt geleerd en, het allerbelangrijkste, dat je daadwerkelijk in contact bent gekomen met de mensen om je heen en met mensen ver weg, zonder dat je je huis hoeft te verlaten. Met de lancering van Withlocals LIVE heeft iedereen de mogelijkheid om echt iets anders te doen tijdens het verblijf thuis.

Het boeken van een online ervaring en het ondersteunen van lokale gidsen is eenvoudig. Bezoek www.withlocals.com/virtual/, zoek een experience en een gids die bij je past en neem contact op met deze gids. Je kan samen beslissen wat het beste werkt qua datum, tijd en de specifieke ervaring.

Over Withlocals

Withlocals is a Dutch scale-up marketplace that connects tens of thousands of travelers each month. Our verified and well-trained local hosts offer personalized private tours and activities in more than 50 cities across Europe, Asia and the Americas.

Our vision is to end mass tourism and replace it with personalized traveling at scale. We break down the barriers that separate locals and travelers. We let locals earn their fair share with their passions and the love for their cities. While at the same time creating authentic travel experiences for travelers. This is our way to improve the quality of living in cities and brighten up the world.
www.withlocals.com

How it all started
The idea of the company originated when founder Willem Maas was traveling in India. After some disappointing experiences, Willem met an amazing guide who showed him the true colours and wonders of India. When he found out Willem was working in online marketing, he asked if he could set up a website which would send guests directly to him, so he and his family would be the one profiting. That’s exactly what Willem did in 2013 when he founded Withlocals.